Islamitisering
Ik wil, en dat heb ik al aangegeven, toch nog even terug komen op de
islamitisering van West Europa. Allereerst ben ik bij mezelf nagegaan welke
islamitische landen democratisch zijn en heb moeten constateren dat ik er geen
ken. U mag het zeggen. De politiek van islamitische landen is gebaseerd op de
Koran en is per definitie ondemocratisch. Het maakt geen verschil of je dan de
gematigde of de extreme islam vertegenwoordigt. Beiden zijn een rem op
persoonlijke groei van het individu en dat geld zeker voor de vrouwen. Daardoor
zitten zij vastgeroest in normen en waarden die in de westerse wereld maar
moeilijk of helemaal niet worden geaccepteerd en bijdragen aan het isolement van
deze mensen in onze West Europese samenleving. Geplaagd door hoge werkloosheid
en vastgeroest in hun eigen cultuur is er geen uitweg en is het de voedingsbodem
voor verzet en terrorisme. In veel West Europese landen hebben ze zelfs geen
politiek platform om op te komen voor hun belangen. Een politiek platform is een
eerste voorwaarde voor reflectie en toenadering tot elkaar. Zolang dat
ontbreekt, kunnen wij onze culturele verscheidenheid niet nader tot elkaar
brengen en wordt begrip een abstractie. De reacties en benadering naar
allochtonen zullen dan artificieel zijn en nooit gebaseerd op vertrouwen. De weg
naar een dialoog met elkaar is voorgoed afgesneden, het isolement kompleet. Een
onvermijdelijke segregatie is dan een feit. De Abu Jahja`s kunnen dan tevreden
zijn.
Dat uit zich nu al doordat moslima`s hoofddoeken dragen en zelfs burka`s, om het
isolement gestalte te geven. De hoofddoek kan, maar de burka, nee, dan kom je
aan een van mijn grondrechten. Het recht op waarnemen wordt mij ontnomen.
Jazeker, het recht op waarnemen, en niet alleen van wat er om mij heen gebeurd.
Ik heb het recht om te zien wie er in het openbaar verschijnt met als doel
herkenning en erkenning. Ik moet je kunnen herkennen (weten wie of wat je bent)
om je te erkennen. Waarnemen is op zich basaal maar het helpt ons om te
overleven, door de ervaring van het waarnemen zijn wij in staat om gevaren in te
schatten en er naar te handelen, gezamenlijk of individueel. Het dragen van een
burka door moslima`s is voor mij geen veilig idee en creëert onrust onder in de
samenleving. Daarbij baseren moslima`s zich op de godsdienstvrijheid zoals die
in onze grondwet is vastgelegd. Godsdienstvrijheid is een groot goed in onze
Westerse democratische samenlevingen. Iets anders is, het uiten van islamitische
religieuze overtuigingen, in onze Westerse democratische samenlevingen.
Islamitische gelovigen moeten rekening houden met Westerse gebruiken en
gewoonten, waarin het niet past, je in het openbaar, religieus te uiten. Het
zich in het openbaar uiten lijdt tot spanningen en onbegrip, met als uitkomst
vervreemding van de maatschappij.
Vanzelfsprekend zijn er ook mensen van islamitisch afkomst die succes hebben in
onze samenleving en volwaardig functioneren op politiek, cultureel en
maatschappelijk niveau. Zij vormen een brug naar de Westerse samenleving en
genieten veel aanzien.
Maar verbijsterend is te zien dat, goed opgeleidde allochtonen, overgaan tot de
strengere islam en verworden tot terroristen en er voor kiezen te gaan strijden
tegen Westerse opvattingen en moraal die ze eerst hebben omarmt. Voor mij is het
duidelijk. Het is voorspelbaar dat op een gegeven moment een wereldwijd conflict
zal losbarsten tussen het christendom (economie) en de Islam, vergelijkbaar met
de holocaust. Een kruistocht op mondiaal niveau. Waarom? Omdat zowel Amerika als
de islamitische landen er van overtuigt zijn God aan hun zijde te hebben en
omdat een economisch belang groter is dan een religieus belang. Afghanistan en
Irak zijn daar voorbeelden van. Onder het mom van het opleggen van democratie in
islamitische landen, worden op deze wijze strategisch belangrijke grondstoffen
veilig gesteld, ik heb het al eerder aangehaald. Hoewel veel wordt opgehangen
aan het Israëlisch Palestijns conflict is dat eigenlijk maar marginaal, in
vergelijking met wat er in de wereld staat te gebeuren. Voortekenen zijn de
gebeurtenissen in Australië waar rellen zijn ontstaan tegen moslims uit Libanon.
Mensen voelen zich bedreigt in hun bestaan en vrijheid, en gezien de
gebeurtenissen in Indonesië waar 88 Australiërs zijn gedood bij een bomaanslag
op Bali is dat niet vreemd. Ook Europa kent dergelijke signalen, Spanje, Londen,
Nederland (van Gogh) en Rusland (Beslan School nr. 1) waardoor de tolerante
wereld waarin wij nu leven er een wordt van haat en vervolging. Er zijn nu
eenmaal grenzen aan het tolerantievermogen van burgers en een gewelddadige
confrontatie lijkt onafwendbaar. Dat, wat door onze, en vorige generaties is
opgebouwd, laten wij niet afnemen, zeker niet onze vrijheid. Het doombeeld van
een vervolging van Islamieten in de wereld is dan werkelijkheid. Als regeringen
en politieke partijen daar geen oplossing voor bieden is het onvermijdelijk en
krijgen de Fortuins, Haiders, de Winters en Le Pens de overhand. Dan verandert
de samenleving voorgoed. De tijd tikt in ons nadeel.